Proč trvá dodání výrobků , které nejsou hotové skladem 14dní a více ?
Důvodem je technologický proces (viz. o SKLE - POSTUP PRACÍ ) , i když máme skladem velké množství různých tvarů , zhotovujeme různé dekory - neborusíme pouze jediný dekor jako někteří (většina ) výrobci , dalším důvodem je proces leštění ( objednáváme se ve specializované firmě - jako většina brusíren ), a musíme k tomuto procesu připravit dostatčné množství kusů aby byl rentabilní .
* JAK JE ZBOŽÍ ZABALENO ? JE MOŽNÉ OBJEDNAT DÁRKOVÉ BALENÍ ?
ODPOVĚĎ : ZBOŽÍ JE VE VĚTŠINĚ PŘÍPADU BALENÉ V DÁRKOVÝCH KRABICÍCH SE SATÉNEM ( MODRÁ BARVA ) ... viz o S K L E - BALENÍ
* NEROZBIJE SE SKLO POSLANÉ V BALÍKU
ODPOVĚĎ : SKLO JE DOSTATEČNĚ ZABALENO V PEVNÉ PŘEPRAVNÍ KARBICI . VLASNÍ DÁRKOVÁ KRABICE JE V TRANSPORTNÍ KRABICI PROBALENA . SKLO POSÍLÁME NEJEN PO ČESKÝCH A MORAVSKÝCH KRAJÍCH , ALE I DO ZAHRANIČÍ KDE SE I PŘES OZNAČENÍ KŘEHKÉ (FRAGILE ) NEZACHÁZÍ PŘÍLIŠ ŠETRNĚ - např. ITÁLIE , PŘESTO JSME ZA POSLENÍCH PĚT LET ŘEŠILI JEN NĚKOLIK MÁLO PŘÍPADŮ POŠKOZENÉHO ZBOŽÍ .
* Je možné si objednat více ( méně ) kusů , například u sklenic
ODPOVĚĎ : Ano zajisté je možné objednat i více nebo méně , nejlepší se ale dotázat v dotazníku SPECIFICKÁ OBJEDNÁVKA , případně napsat tento požadavek do políčka " POZNÁMKA" před dokončením objednávky
Jak je to s úhradou za zboží ?
Při běžných objednávkách zasílaných na dobírku zálohovou platbu nepožadujeme ( nejednáli se o zboží atipické nebo opatřené textem či logem )
* Je možné mít sklo v myčce ?
Ano , je však nutné sklo správně narovnat , tak aby nebylo ve vzájemném kontaktu a dodržovat maximální teploty.
Pro sklenice a sklo s uchem ( džbány , karafy, šálky , půlitry) teplotu maximálně 40o C.
U váz ,mís , talířů a podobných tvarů je možná teplota do 50o C .
POZOR !!! PO MYTÍ DOPORUČUJEME NEOPLACHVAT STUDENOU VODOU - UKONČIT MÍCÍ PROCES PŘED TÍMTO PROGRAMEM A MYČKU POUZE POOTEVŘÍT A SKLO NECHAT OSCHNOUT ..
PÍSKOVANÉ LOGO - TEXT - CO JE TŘEBA ?
LOGO -zvláště pak firemní je nejléle zaslat v křivkách (uzavřených) ve formátu cdr. ( do verze x5 /15 - v případě vyšší prosíme o jeho konvezi )
Dárky zákazníkům, reklamní předměty. Jak je to s daňovou uznatelností?
Uznatelnost z hlediska daně z příjmů
Ze zákona o daních z příjmů § 25 odst. 1) t) vyplývá, že jako daňové výdaje (náklady) nelze uznat "výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary". Předpis ale pokračuje větou: "Za dar se nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez daně z přidané hodnoty nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně."
Z textu zákona tedy vyplývá, že do nákladů může být zařazen dárkový předmět, který:
- je opatřen značkou, názvem firmy, popř. propagovaného zboží nebo služby,
- hodnota předmětu nepřesahuje 500 Kč (u plátců jde o částku bez DPH),
- není předmětem spotřební daně (nejde tedy o alkohol, cigarety nebo kanystr benzínu).
Uznatelnost odpočtu DPH
Zákon o DPH uvádí v § 72 odst. ), že "plátce nemá nárok na odpočet daně u přijatého zdanitelného plnění použitého pro reprezentaci,
které nelze ... uznat za výdaje vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů, s výjimkou plnění podle § 13 odst. 8 písm. c).
Výjimka a § 13 odst. 8) c) říká, že za dodání zboží se nepovažuje "poskytnutí dárku v rámci ekonomické činnosti,
pokud jeho pořizovací cena bez daně nepřesahuje 500 Kč, a nebo poskytnutí obchodních vzorků bez úplaty v rámci ekonomické činnosti".
Z uvedeného ustanovení zákona tedy vyplývá, že z poskytnutí reklamního nebo dárkového předmětu do 500 Kč
- nemusím odvádět DPH,
- můžu uplatnit plný odpočet DPH.
ZDPH § 72 odst. 4) a § 13 odst. 8) c)